مشخص کردن اولویت ها در CRM

پروژه CRM در بسیاری زمینه ها گسترش یافته است و می تواند بر روی یک یا چندین بخش شامل تجارت، فروش، بازاریابی و یا خدماتتان قرار گیرد. برتری دادن شفافیت برای فعالیت ها به طور طبیعی بر روی کاهش قیمت ها و یا افزایش تجربیات مشتریان ممکن است موقعیت تحلیل و بررسی را رو به افول قرار دهد اما در بیشتر زمانها اغلب ضروری و مورد نیاز است. اولویت ها اغلب به پروژه هایی که پیروزی سریع تر و قیمت پایین تر دارند تعلق می گیرد.

برای مثال شما ممکن است بخواهید بخش جدیدی از مشتری را بر اساس سودبخشی و پتانسیل شان امتیازبندی کنید و یا ممکن است شما نیازمند امتیازگذاری اجرای یک فعالیت بر اساس سیستم هزینه قبل از اجرای بخش جدید را داشته باشید.
برای مثال هدف یک CRM ممکن است نیازمندی به مشتری جدید باشد و مقصد آن می تواند ایجاد 200 مشتری بالقوه ی جدید در یک فصل از سال مالی بعدی باشد. شکل بالا گزارش اطلاعاتی شرکت گارتنر می باشد. تحقیقات آنها نشان داده است که هدفهای CRM به طور کلی در سه ناحیه ی خارجی دسته بندی می شود: افزایش رضایت‌مندی مشتری، رشد سریع و کاهش هزینه ها.
منحنی های روی نمودار درصد پاسخگویی به گزارشهای هر هدف CRM را نشان می دهد. واضح است که استراتژی CRM اغلب شامل چندین هدف می شود و از بین همه آنها رضایتمندی مشتری و کاهش هزینه ها از اهمیت بیشتری برخوردار است که موضوع رضایت‌مندی در مقاله های آتی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

کلیه حقوق وب سایت متعلق به شرکت راهبرد ارتباط ملل می باشد.